سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر کس برادری خدایی را از دست بدهد، گویی شریف ترینِ اعضای خود را از دست داده است . [امام علی علیه السلام]
noghteoj
 
کلاهی تا قوزک (زرنگ، باشیم نه پینوکیو صفت)
پوپیامبر فرمودند مؤمن زیرک و محتاط است. امام علی فرمودند در فتنه ها مانند بچه شتری باش که سودجویان نه بتوانند از تو شیری بدوشند و نه بتوانند از تو سواری بگیرند. غالبا ما به خصوص مردان خود را زرنگ می‌دانیم. تلاش می کنیم به دیگران بفهمانیم که خیلی می‌فهمیم. اگر کسی به ما بگوید به کنایه بگوید آی کیو و یا نادان از او ناراحت می‌شویم. به سادگی پینوکیو نسبت به حقه بازی‌های آقا روباهه و گربه نره می‌خندیم، روزی آن دو مکار سکه های پینوکیو را کاشتند تا پینوکیوی ساده دل از درخت آنها سکه های بیشماری بچیند. ولی در غیاب پینوکیو همه را دزدیدند. همان طور که پینوکیو خود را از راهنمایی پدر ژپتوی پیر و فرشته مهربان محروم می کرد. «مردان پینوکیو صفت» با این همه ادعای زرنگی، صدها هزار چراغی که روان شناسان و سکس تراپ ها و خالق و شارع مقدس برای مردم روشن کرده اند باز هم بیراهه می روند و حتی از افتادگان در دره ناکامی و اعتیاد عبرت نمی گیرند. واقعیت این است که بسیاری از این مردان زرنگ پینوکیووار فریب شرکت‌های پورنوگرافی و سینماهای مخصوص و رقابت‌های تجاری حرفه ای را می‌خورد و طعمه آنها شده و می‌شوند. این سوداگران کلاهی بر سر مردان می‌گذارند که تا قوزک پایشان می‌رسد. مردان به ظاهر زرنگ در موارد زیر پینوکیو صفت هستند چونکه: 


- خبر ندارند که از آنها هم قَدَرتر بودند که می گفتند ما در دام اعتیاد به پورنو نمی افتیم و تفننی می بینیم ولی تا خرخره در این مرداب فرو رفتند. این داستان یادآور اعتیاد به انواع مخدر سنتی و صنعتی است. · توجه ندارند که این آثار پورنوگرافی تجاری هستند و بخشی از صنعت فیلم سازی. درآمد حاصل از پورنوگرافی 97میلیارد دلار برآورد می شود.

 
- نمی دانند که این فیلم ها با واقعیت فیزیولوژیک و نیازهای جنسی زوجین کیلومترها فاصله دارد.

 
- نمی دانند که این فیلم ها صرفا به خاطر رقابت شرکت های تجاری و بدون محدودیت ساخته می شوند نه به حریم اخلاقی توجه می شود و نه به واقعیات و محدودیت های علمی.


- توجه ندارند که آثار پورنوگرافی با آموزش های جنسی علمی متفاوت است و این آثار انحرافات و اختلالات جنسی را درمان که نمی کند هیچ آسیب های دیگری هم اضافه می کند و اختلالات و انحرفات را تشدید می کنند.
- یادشان می‌رود که در ساخت آثار پورنوگرافی از انواع تجارب و حقه‌های سینمایی، خطاهای ادراکی، جلوه‌های بصری و هیجان‌های کاذب به عنوان طعمه جهت کسب درآمد استفاده می شود. در عالم واقع یک زن متعهد که نقش مادری یا همسری دارد حتی خود مرد هم نمی تواند مانند بازیگر فیلم بازی رفتار کند. بازیگران این فیلم ها نیز قربانی تاجران صنعت پورنو هستند که با بازیگر جدید به موزه فراموشی سپرده می شوند و عاقبتی به جز افسردگی و احساس بی ارزشی نخواهند داشت. 


- متوجه نمی شوند که در اثر هیجانات کاذب این صحنه های مبتذل انتظارات، خواسته‌ها و توقعات شان فراتر از یک رابطه سالم می‌رود و وقتی به خواسته خود نمی‌رسند بهانه گیر، پرخاشگر می‌شوند و باز برای رفع عطش خود سراغ این آثار می روند و بیشتر در مرداب اعتیاد و ضرر را فرو می روند. 


- آنهایی اختلال ذهنی مانند اضطراب یا افسردگی دارند برای آرامش موقت و دفع تشویش ‌های ذهنی به لذت‌های آنی مبتذل روی می‌آورند. این لذت‌ها به تدریج و به شکل خزنده و ناباورانه به عادتی خشک، وسواسی، بی‌اختیاری، تکرارشونده و بدون لذت تبدیل می‌شوند. و فرد خود را فردی بدون احساس ارزشمندی، سست اراده با اعتماد به نفس ضعیف می‌یابد. بهترین شیوه درمان کمک از روان پزشک و روان شناس بالینی به طور حضوری است. با درمان اختلالات و انحرافات، احساس ارزشمندی، اعتماد به نفس و اراده فرد برای ترک اعتیاد تقویت می‌شود. 


- به جای توجه به سخنان متخصصان با تشویق افراد ناآگاه و برخی از کارشناسان بی تجربه برای حل مشکلات جنسی خود سراغ آثار پورنوگرافی می روند. در حالی که مشکلاتی جنسی عوامل اقتصادی، عشق های ناپخته بی فروغ، اختلافات زناشویی، ناآگاهی و بی‌سوادی مسائل جنسی، جسمی و عضوی، خرافه‌ای، فرهنگی، سلیقه‌ای، برداشت نادرست و خطاهای شناختی، روانی، تربیتی و... دارد و باید با ریشه یابی مشکل جنسی با توجه به اسبابش درمان شود. با توجه به عوامل تأثیر گذار مشکلات می‌تواند گفت هر زوجی درمان انحصاری خود را دارند و دیدن تصاویر و فیلم‌های مبتذل روابط عاطفی زوجین را خدشه‌دار می‌کند. 

سردخانه‌ها و خانه‌های سرد
از نظر روان­شناختی، دیدن تصاویر و فیلم­ های مستهجن سبب رفع سردمزاجی و بهبود روابط زناشویی نمی­ شود. برخی از مشکلات دیدن مطالب پرونوگرافی عبارت­ند از:
شرطی شدن ذهن: این امر سبب شرطی شدن ذهن می­شود و بعد از مدتی عادی می­شود. در غیاب این تصاویر و فیلم ­ها افراد گرفتار سردی می ­شود و مانع رضایت زناشویی می­ شود. یعنی شریک جنسی گرفتار زنای ذهنی و ارتباط با غیر همسرخود می­ شود. 

کاهش اعتماد به نفس: 
تماشای فیلم‌های جنسی با توجه به رفتارهای اغراق آمیز بازیگران کم کم باعث می‌شود زوجین درباره طبیعی بودن عملکرد جنسی خود دچار تردید شوند و خود را بسیار ضعیف‌تر از آنچه هستند، بپندارند و از روابط زناشویی بیش از گذشته فاصله بگیرند. 

جذابیت‌های منفی وکاذب:
جذابیت‌های اغراق آمیز و تصنعی چنین فیلم‌هایی باعث می‌شود جذابیت‌های همسر، کمرنگ شده و با تشدید بی میلی جنسی همسر، میزان فعالیت جنسی زوجین از مقدار فعلی نیز کمتر شود. 

ایجاد تنفر:
برخی رفتارهای بازیگران این فیلم‌ها با وجود جذابیت‌های بصری، مخالف حرمت و و کرامت انسانی، مشمئز کننده، دردناک و آسیب‌زا است. همانندسازی با بازیگر سبب بی رغبتی به همسر، سرد مزاجی و تنفر از روابط زناشویی می ­شود. 

ایجاد وابستگی:
هرچند در ابتدای امر ( به توصیه افراد ناآگاه) زوجین به قصد بهبود روابط به تماشای چنین فیلم‌‌هایی می‌نشینند اما در ادامه، یکی از زوجین یا هر دو متوجه می‌شوند که اگر در گذشته وقتی را برای در کنار هم بودن صرف می‌کردند اکنون همه یا بخشی از آن وقت را برای دیدن انواع و اقسام فیلم‌های مستهجن پر می‌کنند و به این ترتیب، فیلم‌هایی که قرار بود باعث نزدیکی بیشتر زوجین به یکدیگر شود اکنون عاملی برای فاصله بیشتر آنها از یکدیگر شده است. زندگی خود را با اطلاعات نادرست و انحرافی در زمینه مسائل جنسی به تباهی نکشید.[1] 

منبع: صدهزاران دام و دانه است ای خدا، ج2، 139.


نوشته شده توسط سیده خدیجه سعادتمند 95/6/2:: 12:48 صبح     |     () نظر