سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که به حکمت شناخته شود . چشمها او را به دیده وقار و شکوه بنگرند . [امام علی علیه السلام]
noghteoj
 
گرایش به فیلم های پورنوگرافی شوهر و صبوری راهبردی زن


سؤال: چگونه می‌توانم با این که متوجه شده ام شوهرم به فیلم‌ها و عکس‌های مبتذل رو آورده است صبور باشم، حرمتش را حفظ کنم و درست عمل کنم؟ این سؤال را از دو منظر پیش گیرانه و درمان گرانه بررسی می‌کنیم:


الف)جنبه پیش گیرانه: 
دستور دین این است که هنگام ازدواج به «اخلاق» و «دینداری» و «همتایی و کفویت» خواستگار به عنوان یک برگ برنده برای زندگی موفق و شادکام بنگرید و هر کسی را صرفا به خاطر مال، جمال و مسکن و ماشین و... به عنوان همسری برنگزینید.[1]مسلما فرد دیندار اگر به منحرف شود زمینه‌های زیادی برای توبه و بازگشت دارد. بنابراین باید در همسرگزینی خود و فرزندان و اطرافیان ملاک‌های دینی را در نظر بگیریم. بدانیم که بسیاری از خدمات و فواید دین داری نقدی است و در زندگی دنیا قابل وصول است.


ب) جنبه درمان گرانه: 
عقب‌نشینی استراتژیکی: تصور نکنید کوتاه آمدن و صبوری شما را از مقصد و مقصودتان دور می‌کند. هنگام پرش با نیزه ورزش کار از مانع خیلی فاصله می گیرد و به عقب می‌رود. تیرانداز برای این که تیرش با شتاب بیشتری برود و به هدف بنشیند محکم زه را به عقب می‌کشد. در دل بسیاری از عقب‌نشینی ها و صبوری‌ها، پیشرفت و موفقیت نهفته است. فردی که هیجانی و عجول و دستپاچه است، با تذکر تند خودش اگرچه موقتا خاطر خود را تسکین می کند ولی مرتکب منکر می‌شود و آتش فتنه را زیاد می‌کند و حرمت ها را از بین می برد و فرد را به حالت تدافعی، انکار، توجیه، پرخاشگری و مخفی کاری تظاهر وادار می‌کند. البته خودخوری و دست روی دست گذاشتن در برابر این گونه منکرات، سب اعتیاد و وسواس خواهد شد، بنابراین خودخوری هم تدبیر مناسبی نیست. در سؤال قبل روش دقیق بیان شد به انجا رجوع کنید. 

رفع کاهلی ها و قصورها:
بسیاری از آلودگی ها جنسی مردان در فضای مجازی ریشه در سرد مزاجی و بی­ تفاوتی همسران شان نسبت به نیازهای جنسی شوهر دارند.[2]

ممنوع بودن مقابل به مثل:
برخی از خانم ­ها که خود را ضعیف در برابر عادت بد این مردان می­ بینند، برای این که شوکی بازدارنده ایجاد کنند، اعلام مقابل به مثل و انتقام می­ کنند. از نظر اخلاقی حتی برای ایجاد احساس خطر و بازداشتن شوهر خطاکار، این روش شایسته نیست، چون در نظام ارزشی هر کس در گرو اعمال خویش است و باید نسبت به ذره ذره آن پاسخگو باشد و همین فکر سمّی ممکن است به تدریج به کمک وسوسة مستمر شیطان، نفس اماره و قوه سرکش خیال و تحریکات مردان هوس باز رشد کند و همان گونه که در تجارب مشاوره و حقوقی دیده شده سبب انحراف شود. 

خانواده درمانی: 
دقت داشته باشید گاهی اختلالاتی مانند اضطراب ها و افسردگی ها زمینه ساز گرایش به فیلم ها و تصاویر پورنوگرافی است که با درمان آن ها، زمینه بینش افزایی به ماهیت آثار پورنوگرافی و قدرت اراده فرد نیز تقویت می شود. در برخی از مشاوره‌ها زوجینی را می‌بینیم که سال‌های زیادی روابط زناشویی بین آنها سرد و یا محو است و زن و مرد بدون هیج مسؤولیت پذیری کل مشکل را به طرف مقابل نسبت می‌دهند.به جای جر و بحث و کشاندن مشاجرات و اختلافات به خانواده‌ها از مشاوران خانواده کمک بگیرید. لازم نیست که به طرف مقابل اعلام کنید که برای این مشکل باید مشاوره بروی. بلکه به طور کلی بگویید برای این که روابط تحکیم شود و از بن بست مشاجرات خارج شویم از مشاوران خانواده کمک بگیریم. دقت کنید. خانواده‌ها در اغلب موارد جانب دارانه و به دور از انصاف سخن می‌گویند و باز شدن مسائل سری نزد آنها سبب شکسته‌شدن حرمت‌ها می‌شود. در ضمن مشاوره ‌ها به تدریج مسائل مربوط به پورنوگرافی مطرح می‌شود.
...............
منبع: صدهزاران دام و دانه است ای خدا، ج2، 137.


نوشته شده توسط سیده خدیجه سعادتمند 95/6/2:: 12:44 صبح     |     () نظر