سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به خدا سوگند، آن که دنیا را دوست دارد و باجز ما دوستی می کند، خدا را دوست ندارد . هرکه حقّ ما رابشناسد و ما را دوست بدارد، در حقیقت، خداوند ـ تبارک وتعالی ـ را دوست داشته است . [.امام صادق علیه السلام]
noghteoj
 
بخند

 

 

بخند

گاهی برای خودت پزشک باش

کمی قرص خنده تجویز‌ کن
هر شش ساعت یک بار ،
حتما که نباید مدرک و مطب داشته باشی!


خودت نسخه اے بنویس با خط خوش
روحــت را درمان کن و بخند
بے بهانه ،
فقط بخند



شوخ طبعی‌ها و حکایات طلبگی:

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سیده خدیجه سعادتمند 95/8/15:: 12:20 عصر     |     () نظر
 
نگاه و گناه


سؤال:
چگونه نگاه جنسیتی به زنان نداشته باشم؟

پاسخ:

نگاه جنسی داشتن مرد به زن طبیعی است و باید باشد؛ چون طبیعیت او اینگونه آفریده شده است. منتها مسئله ای که وجود دارد این است که باید این نگاه کنترل شود تا بتوان از آن بهترین استفاده را برد. بنابراین اصل چنین نگاهی به عنوان یک مشکل مطرح نیست. حتی از توصیه های دینی اینگونه برداشت می شود که تحریک شدن در اثر بوی عطر زن نیز بیماری محسوب نمی شود؛ زیرا اگر بیماری بود خداوند چنین کاری را برای زن حرام نمی کرد و می گفت مرد باید به دنبال درمان رود! 
بنابراین در نگاه اول باید اینگونه گفت که این حالتی که شما گمان می کنید مختص شماست، در هر مرد سالمی وجود دارد. منتها برای جلوگیری از بیراهه رفتن این حس ذاتی باید مطابق موازین شرعی افسار آن را به دست گرفت. رعایت عفاف « ارتباطی، چشمی، گفتاری، بویایی، لمسی، تخییلی، خوراکی و... » و همچنین تامین نیازهای جنسی به وسیله ازدواج تا حد زیادی مشکل شما را حل خواهد کرد. اگر با این موارد باز هم مشکل شما حل نشد آن موقع می توان چنین حالتی را به عنوان یک اختلال مورد بررسی قرار داد که نیاز به مراجعه به روانپزشک دارد.

معرفی کتاب:
مدیریت نگاه، رضا اخوی، نشر بهار دل ها ( موضوع کتاب: بررسی رابطه نگاه و گناه از دیدگاه معارف دینی )
دانلود کتاب: http://efafinstitute.ir/UserFile/Lib...3b76c20bdc.pdf
اراده، دکتر مرتضی آقا تهرانی

 

منبع


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سیده خدیجه سعادتمند 95/8/3:: 3:11 عصر     |     () نظر
 
فقر شدید عاطفی



فقر شدید عاطفی 
حتما کودکانی یا حتی زنان بارداری را دیده‌ایدکه گل یا خاک یا یخ می‌خورند براساس نظر پزشکان کودکان مواد معدنی مورد نیاز بدن خود را با این روش جبران می‌کنند. متخصصان می‌گویند اگر نیاز فرد از راه صحیح برآورده نشود آنها به شیوه های نادرست برای رفع نیاز روی می آورند بنابراین آنها توصیه می کنند که مصرف خوراکی‌هایی نظیر زرده تخم مرغ، عدس، گوشت قرمز، خرما و سبزیجات میزان ابتلا به کم‌خونی را کاهش می‌دهد. براساس تجارب مشاوره‌ای و گزارش‌های دادگاهی و تحقیقات پلیسی بی توجهی همسران نسبت به فقر عاطفی همدیگر از جمله عوامل بسیار مهم گرایش ناهشیار و هشیار همسران به نامحرم و خیانت می‌شود.

حتی برخی از افراد متدین نیز به طور ناهشیار با نامحرمی که خود را دیندار معرفی می‌کنند در فضای مجازی ارتباط برقرار می‌کنند. کارشناسان اعلام می‌کنند که اگر چه ممکن است مدتی مکالمات رنگ و بویی شرعی و اخلاقی داشته باشد ولی آگاه باشیم که افراد زیادی در این وادی زمین خورده اند و اگر عبرت نگیریم منتظر رسوایی باشید.


کتاب: صد هزاران  دام و دانه ست ای خدا: دشنام به پزشک به خاطر جراحی اش و ندیدن حکمت کارش


پیامبر اکرم (ص) می فرماید: این گفته مرد به همسرش که «
من تو را واقعا دوست دارم» هیچ‏گاه از قلب زن بیرون نمى‏رود؛ قَوْلُ الرَّجُلِ لِلْمَرْأَةِ «إنّی اُحِبُّکِ» لا یَذْهَبُ مِنْ قَلْبِها اَبَداً.[1] 
اگر چه زن احساسی تر است و برایش ابراز احساسات مهم است اما این بدان معنا نیست که مرد به ابراز احساس و قدردارنی نیاز ندارد.
زنان معمولا گله می‌کنند که مردان به میزان کافی از کلمات برای ابراز احساسات درونی استفاده نمی‌کنند. ولی خود زنان فرض را بر این می‌گذارند که مردان به محبت گفتاری و رفتاری نیازی ندارند. 
همسران باید از نظر احساسی و عاطفی سخی باشند نه خسیس. همسر شما از این که واقعا نمی‌داند کارها را به خوبی انجام داده یا نه ناراحت و غمگین می‌شود.

از شوهرتان در قبال تعهداتش، ابراز احساسش، انتقاد سازنده اش، زحماتش، هدایای مادی و معنویش، اعتماد به شما و گفتن رازش، تماس‌های همدلانه‌اش، رفتار و کارهای پسندیده‌اش تحسین و قدردانی کنید تا قلبش را به روی شما باز می‌کند.
بر اساس آمار مردان از زنان لوس، پرتوقع، ناسپاس، گریزان از تمکین اصلا خوششان نمی‌آید. در مقابل زنان نیز از مردی که بی‌احساس، کج خلق و قدرنشناس و سرد است بیزار است. زن و شوهر باید طوری به هم احترام بگذارند و رفتار کنند که دوست دارند دیگری با او رفتار کند[2]



کتاب: صد هزاران  دام و دانه ست ای خدا: دشنام به پزشک به خاطر جراحی اش و ندیدن حکمت کارش


کتاب صدهزاران دام و دانه است ای خدا 
از محمدحسین قدیری


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط سیده خدیجه سعادتمند 95/8/3:: 2:57 عصر     |     () نظر